BLOG
Ik ervaar dat mijn meeste opdrachtgevers het moeilijk vinden om zichzelf te omschrijven. Vooral als het gaat om op papier te zetten wat ze zakelijk kunnen betekenen voor een ander. Wie ben ik en wat maakt mij tot een goede partner voor jouw bedrijf?
Opleiding, ervaring en andere zakelijke achtergronden vormen het probleem niet. Wel het omschrijven van persoonlijke kwaliteiten. Juist datgene wat vaak belangrijk is bij het uitvoeren van een opdracht. Is er simpelweg een klik. Als die er niet is, zal het moeilijk zijn om een opdracht naar volle tevredenheid uit te voeren. En nog belangrijker, om een zakenrelatie op lange termijn goed te houden.
Ik word vaak ingeschakeld om juist dat te beschrijven. Op websites vaak te vinden onder het kopje ‘Over’ of ‘Over mij’. Na een gesprek hierover lukt het me meestal om dat op te schrijven waar mijn klant blij van wordt. Al is er soms wel overredingskracht nodig om teksten die helder maken wat iemand bijzonder maakt, niet af te zwakken.
Ook mezelf omschrijven vind ik moeilijk. Wat is dat toch, een soort valse bescheidenheid? Of is het onzekerheid over de perceptie van mijn klant ten opzichte van mijn eigen perceptie?
Misschien is dat ook wel de reden dat het lang duurde voor mijn eigen site klaar was. Ik ben nog steeds blij met mijn site, omdat het volgens mij een helder beeld geeft van wat ik te bieden heb. Drie keer raden welk tekstgedeelte tot het laatst toe het meest gewijzigd werd…
Heb ik mezelf goed omschreven? Ik hoor het graag.